Vesti

KZM konferencija: Mladi preduzetnici na društvenim mrežama

SREMSKA MITROVICA – Kancelarija za mlade organizovala je Konferenciju „Mladi preduzetnik 2023” po sedmi put u okviru desetogodišnjeg projekta „Karijerni info servis”. Ove godine fokus je bio na marketingu na društvenim mrežama i predstavljanju uspešnog malog lokalnog biznisa.

Mladi preduzetnici predstavili su načine kako od hobija napraviti biznis. Događaju u Gradskoj kući, u ime Grada Sremska Mitrovica, prisustvovali su Petar Samardžić, zamenik gradonačelnice i Zoran Miščević, zamenik načelnika Gradske uprave za kulturu i sport.

Svi maturanti su na društvenim mrežama i koriste ih u različite svrhe, zaključila je Biljana Matić koordinatorka Kancelarije za mlade u ime organizatora i kako je pojasnila: „Zato smo ovaj put želeli da dovedemo sagovornike da objasne mladima kako bi možda danas, sutra mogli i oni da krenu tim putem, da se bave digitalnim marketingom ili da rade za neke brendove, da snimaju. Do tog zaključka došla sam sprovodeći radionice sa maturantima mitrovačkih srednjih škola. Na osnovu toga ove godine imamo drugačije sagovornike, tu je takođe i Kafeterija koja je već mnogo godina poznata u našem gradu i imaju uvek zanimljive priče. Ovo je sedma konferencija Mladi preduzetnik u sklopu našeg karijernog projekta koji radimo već 10 godina u našem gradu i u Kancelariji za mlade jer nam je cilj da podstičemo mlade da rade ono što vole, da se bave poslom koji ih ispunjava i često možda neki hobi danas, sutra, može postati posao od koga mogu da žive i rade.”

U eri interneta, brojnih sadržaja – blogova, podkasta, emisija, edukativnih programa, radionica i kurseva, mogućnosti za samozapošljavanje i pokretanje sopstvenih biznisa su veće, a uslovi povoljniji nego ikada pre.

Gorana Ristevski već šest godina bavi se marketingom, radi kao kreativni strateg u agenciji „GrowMojo”, a po obrazovanju je diplomirani ekonomista i kaže: „Želim da objasnim mladima da postoje i neke druge delatnosti, ne samo ove u njihovom okruženju, nego da mogu i da se bave nečim što su možda samo zamišljali ili videli na internetu ali ne znaju da mogu da zarađuju od toga. Oni i sa fakultetom mogu da mogu da rade u struci i da se bave marketingom, ako u toku procesa školovanja vide da ih možda nešto drugo zanima, mogu da se preorijentišu. Radila sam pet godina u Beogradu marketinškoj agenciji Direct Media, a sada radim za američku agenciju koja ima samo američke klijente.”

Polje njenog interesovanja je i žensko preduzetništvo – bavi se i savetima koje pruža mladim preduzetnicama kako bi im pomogla da što bolje vode svoje strane na društvenim mrežama. Preduzetništvo je potraga za mogućnostima mimo resursa koje kontrolišemo i bitno je za mlade.

Tijana Simić na društvenim mrežama poznatija kao Tixyca, privukla je pažnju mladih učesnika konferencije. Kako je rekla: „Društvenim mrežama se bavim već četiri godine, pošto sam preduzetnica već godinu dana, želela bih da o tome čuju mladi i da dobiju inspiraciju od mene. Poručila bih im da pre svega dobro istraže tržište, da razmisle šta je ono što vole da rade i šta žele da postanu i da onda teže ka svojim ciljevima.”

Samozapošljavanje i preduzetništvo su svakako važan izvor novih radnih mesta, kako u razvijenijim, tako i u onim ekonomijama koje su u razvoju. Takođe, oni su istovremeno i prilika za poboljšanje životnog standarda mladih.

Sremska Mitrovica živi 

Najava događaja

16jun08:0017:00Besplatni preventivni pregledi za sve građane

red voznje autobuska Red voznje zeleznica

Kurs Evra

ValutaKupovniSrednjiProdajni
116.7290117.0802117.4314