Vesti

Pijemo zdravu i kvalitetnu vodu, nema restrikcija u vodosnabdevanju

Sremska Mitrovica – Mitrovčani piju zdravu i kvalitetnu vodu i uprkos veoma toplom letu neće biti restrikcija u vodosnabdevanju, saopšteno na konferencija za novinare u Gradskoj kući.

O vodosnabdevanju i kvalitetu vode na konferenciji za predstavnike medija u Gradskoj kući govorili su gradonačelnica Grada Svetlana Milovanović, direktorica Zavoda za javno zdravlje Sremska Mitrovica prim. dr Nada Zec Petković, načelnica Centra za higijenu i humanu ekologiju dr Zinaida Sretenović, direktor JKP „Vodovod” Borislav Babić i šef laboratorije Vodovoda” Anica Ilibašić.

Kvalitet vode odnosi se na hemijske, fizičke, biološke i radiološke karakteristike vode. Ovi parametri redovno se prate i lokalna vlast vodi računa o kvalitetu vode, kao i o svemu ostalom što utiče na kvalitet života građana. Kako je u uvodom delu konferencije istakla gradonačelnica Grada Svetlana Milovanović, vodosnabdevanje i kvalitet vode su teme koje interesuju sugrađane jer su uvek aktuelne i značajne za sve.

Prema rečima direktora „Vodovoda” Borislava Babića ovo leto bilo jako toplo, velike vrućine i suše bez padavina, potrošnja vode je bila velika, kako je rekao čak ogromna, ali da je sezona, ipak, protekla bez poteškoća i da su nastojali da građani što manje osete nedostatak vode.

„Naša voda je zdravstveno ispravna za piće. „Vodovod” svakodnevno radi uzorkovanje i proveru kvaliteta vode i pouzdano tvrdim da je naša voda među najkvalitetnijim vodama u Srbiji. U vreme kad se globalno javljaju problemi sa vodosnabdevanjem u svetu, mitrovački Vodovod” je uspeo da odgovori na najbolji mogući način na taj izazov,” dodao je Borislav Babić, direktor JKP Vodovod”.

Merila stanja vode sagledavaju se u odnosu na potrebe jedne ili više živih vrsta ili bilo koje ljudske potrebe ili svrhe, što radi Zavod za javno zdravlje. Najčešće se koriste pozivajući se na skup standarda na osnovu kojih se može oceniti usaglašenost, koja se uglavnom postiže prečišćavanjem vode. Najčešći standardi koji se koriste za procenu kvaliteta vode odnose se na zdravlje ekosistema, bezbednost ljudi i pitku vodu.

Kako je rekla direktorka Zavoda za javno zdravlje Sremska Mitrovica prim. dr Nada Zec Petković: „Ova ustanova je akreditovana institucija koja je zadužena za kontrolu kvaliteta vode u Sremu, koji pokriva preko 300 hiljada stanovnika. Centar za higijenu i humanu ekologiju kroz fizičko-hemijske i mikrobiološke laboratorije prati kvalitet vode, a samim tim izdaje i rezultate, redovno, kontinuirano o analizi vode, jer nam je zdravlje naših građana na prvom mestu. Što se tiče kvaliteta vode Grada Sremska Mitrovica, možemo sasvim odgovorno da tvrdimo da je ona kvalitetna i bezbedna za piće.”

Voda za uzorkovanje doprema se u laboratoriju na ispitivanje kvaliteta prema parametrima koji su jasno definisani Pravilnikom o higijenskoj ispravnosti vode za piće, objasnila je dr Zinaida Sretenović, specijalista higijene i načelnica Centra za higijenu i humanu ekologiju Zavoda za javno zdravlje.

„Posle ispitivanja u laboratoriji specijalisti higijene dobijaju konačne rezultate i daju stručno mišljenje. Onog momenta kad specijalista higijene to završi, izveštaji se dostavljaju  „Vodovodu“ i sanitarnoj inspekciji. Svi uzorci koji su rađeni do sada bili zdravstveno ispravni, tako da građani ne bi trebalo da imaju dilemu, kada otvore česmu, da li da popiju tu vodu ili ne. Odogovorno tvrdim da imamo odličnu vodu, koja je zdravstveno bezbedna, te da nema potrebe da građani koriste kućne aparate za prečišćavanje vode. Sremska Mitrovica je jedna od 16 opština u Vojvodini koja ima fabriku vode u kojoj se radi i prečišćavanje i dezinfekcija vode,” rekla je dr Zinaida Sretenović, specijalista higijene i načelnik Centra za higijenu i humanu ekologiju.

Prema rečima Anice Ilibašić, šefa laboratorije u JKP „Vodovod”, put vode od 14 bunara do potrošača je veoma složen tehnološki proces. Dužina naše mreže je oko 350 kilometara, a u špicevima potrošnje kao što je sadašnji, letnji period proizvode i do 400 litara vode u sekundi.

„Kontrola kvaliteta se radi na više nivoa, počev od naše laboratorije gde smo do sada uradili  1.773 analize, pa do laboratorija Zavoda za javno zdravlje Sremska Mitrovica, gde godišnje imamo ugovor za 750 uzoraka i laboratorija Instituta za javno zdravlje Vojvodine Novi Sad koje nam rade analizu B obima 45 uzoraka i V obim 10 uzoraka. U mesecima visoke potrošnje kada je pritisak u mreži oko četiri bara i potrošnja 400 litara u sekundi mogu se desiti zamućenja. Takođe, do zamućenja može doći i kod zastoja ili kvarova, a ta žućkasta boja vode potiče od gvožđa hidroksida koji je inače rezultat kvaliteta naše sirove vode koja po kvalitetu ima povećanu količinu gvožđa i mangana. Mi to odstranjujemo u toku tehnološkog procesa prerade, aeracijom, filtracijom i dezinfekcijom. Sanacija kvaliteta podrazumeva izlazak na teren, ispiranje i dezinfekciju mreže i ponovno uzorkovanje,” rekla je Anica Ilibašić, šef laboratorije JKP „Vodovod” Sremska Mitrovica.

Naše Javno preduzeće „Vodovod” Sremska Mitrovica ima kol-centar za informacije i žalbe potrošača koji radi 24 sata, sedam dana u nedelji, a broj telefona je 022/626-200. Na taj broj građani mogu da se javljaju, a njihove ekipe izlaze na teren u kratkom roku.

Najava događaja

24aprCelodnevni dogadjaj28SIRMIUM MUSIC FEST

25apr19:0020:00Promocija dve zbirke poezije Ljilje Vujić Crnojakić

25apr19:0020:00Predstavljanja Doma učenika srednjih škola

26apr10:3012:00Uskršnja prodajna izložba na terasi Turističkog info centra

red voznje autobuska Red voznje zeleznica

Kurs Evra

ValutaKupovniSrednjiProdajni
116.8112117.1627117.5142