Vesti

Sistem eTurista kao novina u poslovanju

Sremska Mitrovica – Nov način funkcionisanja ugostiteljskih objekata i njihova evidencija putem centralnog informacionog sistema eTurista  bio je tema sastanka u Gradskoj kući. Sastanku su prisustvovali predstavnici gradske uprave i predstavnici seoskih turističkih domaćinstava i domaće radinosti.

Sistemom eTurista biće olakšano poslovanje turističkih i ugostiteljaskih  objekata, takođe biće omogućeno praćenje broja turista u realnom vremenu. Početkom septembra donet je Pravilnik o načinu unošenja, rada, vođenja i korišćenja centralnog informacionog sistema, u skladu sa Zakonom o ugostiteljstvu, a počinje da se primenjuje od 1. oktobra ove godine.

Pravilnikom je definisana obaveza i način unosa podataka kako od strane ministarstva nadležnog za poslove turizma, tako i jedinica lokalnih samouprava.

Petar Samardžić zamenik gradonačelnika rekao je nešto više o novom sistemu: „Lokalne samouprave su prepoznate kao važni partneri u implementaciji projekta eTurista, a reč je o centralnom informacionom sistemu u oblasti turizma i ugostiteljstva. Ta platforma ima za cilj suzbijanje sive ekonomije u ovim oblastima ali i podizanje konkurentnosti Srbije kao turističke destinacije. Stoga smo danas okupili sve predstavnike ugostiteljskih i smeštajnih objekata sa teritorije Grada Sremska Mitrovica kako bismo im podelili šifre za korisničke naloge kako bi se ulogovali na portal eTurista i kako bi smo im predstavili izmene u Zakonu o ugostiteljstvu i objasnili novine u načinu funkcionisanja i evidentiranja. Koristi od eTurista su višestruke, ugostiteljima će biti olakšano poslovanje, smanjene administrativne procedure u poslovanju, olakšana im je prijava i odjava turista, omogućeno im je podnošenje onlajn zahteva za kategorizaciju. Koristi imaju i turisti, pre svega bezbednost, zatim viši kvalitet usluge i ono što je najbitnije smeštaj u legalnim ugostiteljskim objektima. Takođe koristi imaju i lokalne samouprave, Grad Sremska Mitrovica, odnosno gradske institucije, turistička organizacija, a koristi se ogledaju u tome što imamo svakodnevni uvid u bazu podataka ugostiteljskih smeštajnih objekata, unapređeno statističko praćenje turističkog prometa, odnosno analizu u realnom vremenu. U realnom vremenu možemo da vidimo koliko je turista posetilo naš grad, čak i neke njihove karakteristike kao što su starost, pol, iz kojih zemalja dolaze, koliko se zadržavaju u našem gradu, takođe unapređen je i sistem naplate poreza i boravišnih taksi i naravno tu je i određeni marketinški doprinos u popularizaciji Sremske Mitrovice kao turističke destinacije.”

Na ovom sastanku su se dotakli još jedne teme, a to je standardizacija poslovanja odnosno pružanja ugostiteljskih usluga domaće radinosti. „Grad Sremska Mitrovica ima u planu da u narednom periodu u saradnji sa nadležnim inspekcijskim službama bude jedna od prvih lokalnih samouprava u Republici Srbiji koja će urediti, odnosno standardizovati, poslovanje domaćih radinosti odnosno tzv. objekti stan na dan”, dodao je Samardžić.

Nov Pravilnik definiše funkcionalnu organizaciju Centralnog informacionig sistema u ugostiteljstvu i turizmu (eTurista) po tematskim celinama: (1) evidencija ugostitelja; 2) evidencija ugostiteljskih objekata za smeštaj; 3) podaci o korisnicima usluga smeštaja; 4) kategorizacija ugostiteljskih objekata za smeštaj; 5) boravišna taksa; 6) izveštaji i analitika.

Kako je rekla Dragana Marelj savetnik za turizam: „Cilj ovog sastnka je bio da pojednostavimo neke procedure i način na koji će funkcionisati u budućnosti ovaj sistem. Milsim da će u velikoj meri njima olakšati način rada, to se pre svega odnosi na unos gostiju, ranije su morali da vode knjige gostiju, toga više nema, sad je mnogo skraćena procedura za njihov administrativni posao. Zahtev za kategorizaciju će podnositi onlajn, za boravišnu taksu će automatski dobiti očitana rešenja iz sistema. Novim Pravilnikom su kategorisani i nekategorisani objekti, to su svi hanovi, prenoćišta, objekti nautičkog i lovnog turizma, svi oni su u obavezi, do 1. oktobra da se evidentiraju kod nas. Jako je važno da znaju da je ministarstvo najavilo ogromne kazne i da neće moći da dobiju sredstva Ministarstva turizma niti će moći da uđu u sistem vaučera što se pokazala kao veoma važna stvar za sve ugostitelje.”

Na teritoriji Grada Sremska Mitrovica ima ukupno 24 kategorizovanih ugostiteljskih objekata, koji će putem portala eTurista umnogome unaprediti svoje poslovanje, dodala je ona.

Milorad Plavišić u ime Hotela „Srem” kaže da je njihovo poslovanje u velikoj meri elektronsko i da nov sistem eTurista još unaprediti njihov rad i dodaje: „Imamo dve zvezdice, podneli smo zahtev za kategorizaciju i  bićemo hotel sa tri zvezdice.  Posedujemo i muzej koji je prošle godine otvoren i privlači mnogo turista, naročito stranih koji nam dolaze preko Booking-a većinom i na preporuku njihovih ambasada. Mi smo već dosta radili na upoznavanju sa eTuristom i većina naših boravaka je bazirana na elektronskoj najavi i rezervacijama i izdavanje računa je elektronsko.”

Svetlana Kabašaj predstavnica apartmana „Noa” u našem gradu, kategorizovanog sa četiri zvezdice kaže da gosti takođe uglavnom rezervišu smeštaj preko Booking-a i elektronskim putem.

Seosko domaćinstvo „Karalić” u Ležimiru posluje već sedam godina, rekao je Pera Karalić vlasnik i ističe da je ove godine imao veoma velik broj gostiju.

„Iimamo dobru saradnju sa Turističkom organizacijom Sremska Mitrovica, imamo gostiju, pogotovo ove godine to je bilo prilično, da je bilo više kapaciteta mogli smo još dva, tri puta više da ih ugostimo. Mnogo ljudi je prošlo, mnogi su zadovoljni, razmišljam i da proširujem kapacitete. Najviše nas nalaze preko Booking-a i s druge strane zakazuju lično, telefonom. Bilo je gostiju iz svih strana Srbije iz Zapadne Srbije, iz Čačka, Užica, do Subotice, Zrenjanina, Beograda, Novog Sada,” kaže Karalić.

Nov informacioni sistem eTurista omogućiće brže i lakše poslovanje za sva seoska domaćinstva, hotele, hostele, hanove, konake, apartmane i druge ugostiteljske objekte.

Najava događaja

Trenutno nema najavljenih dešavanja . Posećujte nas i prvi saznajte sve o sledećim dešavanjima u našem gradu

red voznje autobuska Red voznje zeleznica

Kurs Evra

ValutaKupovniSrednjiProdajni
117.2376117.5904117.9432