Vesti

Predeo Sremske Mitrovice postaje deo Jadranskog pejsaža

Sremska Mitrovica – Turistička organizacija grada i Gradska uprava Sremske Mitrovice organizovale su konferenciju za medije povodom Adrilink projekta na kojoj su bili prisutni Svetlana Sabo, v.d. direktora Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica, Živka Matić, u ime Gradske uprave za obrazovanje, kulturu i sport, Bojana Lanc, komunikacijski menadžer Adrilink projekta i Ljiljana Josić, menadžerka projekta Adrilink. Adrion program je evropski transnacionalni program koji investira u regionalne inovativne sisteme, kulturno i prirodno nasleđe, zaštitu životne sredine, održivi razvoj i mobilnost kao i izgradnju kapaciteta. Program ima za cilj da bude pokretač inicijativa i dobrih politika upravljanja za dobrobit više od 70 miliona stanovnika jadranske i jonske regije.

Projekt čiji je cilj dapromoviše pejzažni turizam u Jadranskoj regiji kroz stvaranje Mreže interpretacijskih centara jadranskog predela, koji su koncipirani kao ključne tačke odabranih tematskih staza i ruta, digitalno povezanih kroz ICT platformu. Projekat omogućava nove modele održivog upravljanja turizmom sa ciljem smanjenja njegove sezonske osobine kroz valorizaciju prirodnih i kulturnih krajolika kao zajedničkih prednosti koje mogu biti posećivane tokom cele godine.

Svetlana Sabo, v.d. direktora Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica rekla da će rezultati projekta Adrilink u kome je ravnopravni partner i ta ustanova doneti našem gradu mnogo toga u pogledu razvoja turizma.

„Umrežićemo se sa ostalim destinacijama Jadranske regije sa ostalih 10 partnera iz 7 zemalja, dobićemo značajnu strategiju razvoja održivog turizma, što znači da destinacija neće biti aktuelna samo u određenim mesecima u godini nego u toku cele godine. Stvoriće se  zajednička digitalna platforma na kojoj će se nalaziti i Sremska Mitrovica kao dobra turistička destinacija, a ona će biti dostupna svim turistima u regionu, svetu, Balkanu, Jadranskom naravno i Jonskom regionu. Potom ćemo otvoriti neke nove itinerere tematska putovanja koja će biti ponuđena turistima što zavisi od potencijala koji ćemo mi prepoznati svako za svoj grad.  Za Sremsku Mitrovicu će to biti, ne samo istorija i bogata kulturna baštinu nego i umetnost, tradicija, stari zanati, prirodni resursi i sport. Dobićemo deset interpretacijskih centara, jedan od njih će biti u Sremskoj Mitrovici, to podrazumeva jedan moderan centar uz info-centar gde će biti dostupno svim zainteresovanima da vide kakav turistički potencijal nudi grad kroz moderne tehnologije. Očekujemo da to bude digitalna mapa sa različitim mestima u skladu sa interesovanjima turista. Virtuelna stvarnost je veoma bitna za turiste, a moćiće da se prošetaju po Sirmijumu kakav je nekada bio, ida predoče sebi kako izgleda hodati po današnjoj Sremskoj Mitrovici. Bićemo prepoznati kao značajna destinacija postavljena na mapu svetskog turizma i zajednički Dani pejzaža koji će se održati u svim ovim partnerskim zemljama biće završenica ovog značajnog projekta”, rekla je Svetlana Sabo.

Turistička organizacija Grada Sremska Mitrovica, zajedno sa Konzorcijumom koji se sastoji od 11 partnera iz 7 zemalja: Italija, Grčka, Albanija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska i Slovenija, koji predvodi vodeći partner iz Italije – opština Jesi, sprovodi projekat pod nazivom ADRILINK – Mreža interpretacijskih centara jadranskog predela (ref.br. 1108) koji se finansira kroz Drugi poziv za predloge projekata Interreg V-5 Jadransko-jonskog ADRION Programa 2014-2020.

Opšti cilj projekta ADRILINK je da promoviše Pejzažni turizam u Jadranskoj regiji kroz stvaranje mreže Interpretacijskih centara, koji su koncipirani kao ključne tačke odabranih tematskih staza i ruta, digitalno povezanih kroz ICT platformu, koja omogućava integrisano upravljanje turističkim uslugama i podstiče inovativna rešenja. Projekat omogućava nove modele održivog upravljanja turizmom sa ciljem smanjenja njegove sezonske osobine kroz valorizaciju prirodnih i kulturnih krajolika kao zajedničkih prednosti koje mogu biti posećivane tokom cele godine.

Bojana Lanc, komunikacijski menadžer Adrilink projekta izjavila je: „Ovo je projekat koji se finansira iz dugog poziva velikog programa Interreg Adrion za period od 2014. do 2020. godine. Projekat  Adrilink vodi opština Jesi iz Italije koja je jedna od sedam preostalih zemalja koje učestvuju na ovom projektu. Konzorcijum u tih sedam zemalja čini zapravo 11 partnera, ima ih puno da pomenem samo neke, tu je Turistička organizacija Grada Sremske Mitrovice, zatim „Vrsar” iz Hrvatske, Nacionalni park Sutjeska i mnoge druge. Ukupan fond i budžet projekta je skoro dva i po miliona evra, tačna brojka je dva miliona četristo hiljada 446 evra, od čega je skoro 200.000 predodredjeno Turističkoj organizaciji Grada Sremske Mitrovice. Od tih skoro 200.000 evra 15% je sopstvenog učešća, kao što je običaj u velikom broju Interreg projekata.  Podršku za to učešće koje iznosi 29.902 evra očekujemo od Gradske uprave Grada Sremska Mitrovica, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, Ministarstva turizma i tako dalje.”

Glavne aktivnosti podrazumevaju definicije mapa predela, nabavku ICT infrastrukture, razvoj biznis plana i plana upravljanja Interpretacijskim centrima, a zatim i definisanje tematskih ruta kod kreiranja ICT platforme i mobilne aplikacije za interpretacijske centre. U sklopu projekta, predviđena je izrada tkz. Kartica za ljubitelje predela koja će za korisnike podrazumevati popuste za putovanja u sve predele koji su deo ADRILINK mreže. Da spomenemo samo neke: NP Sutjeska (Republika Srpska), Vrsar i Moscenicka Draga (Hrvatska), Grad Gradiška (Bosna i Hercegovina), Sremska Mitrovica (Srbija), Murska Sobota (Slovenija), Venecija i opština Jesi (Italija) i mnoge druge. Razmena iskustava partnera kao i promovisanje rezultata projekta, planirani su na međunarodnim konferencijama u Veneciji i Rijeci, dok će se celokupan projektni ciklus pratiti i odvijati u skladu sa razvitkom situacije i mera suzbijanja pandemije virusa COVID 19.

Do sada, Turistička organizacija Grada Sremska Mitrovica je prisustvovala inicijalnom sastanku ADRILINK projekta, prezentovala je turističke potencijale Grada Sremska Mitrovica, uspostavila je Projektni tim, i pripremila dokumentaciju za javne nabavke koje će biti sprovođene u narednom periodu. U toku je izveštavanje za period od 1.02.2020. do 30.06.2020. godine.

Trajanje projekta je 30 meseci i traje do jula, 2022. godine. Ukupan iznos projekta je 2 409 446, 70 evra, od čega je 199 348, 00 evra alocirano na Turističku organizaciju Grada Sremska Mitrovica,  sa 29.902,20 evra (15%) sopstvenog učešća. 

Najava događaja

26apr10:3012:00Uskršnja prodajna izložba na terasi Turističkog info centra

27apr16:0017:45Radnički dočekuje ekipu Mačve iz Šapca

red voznje autobuska Red voznje zeleznica

Kurs Evra

ValutaKupovniSrednjiProdajni
116.8112117.1627117.5142