10
10
  SirmiumInfo - početna strana Servisne informacije Vesti iz kulture Galerija slika Sportske vesti Zabava Zanimljivosti

Promovisana knjiga “Sirmium” prof. dr Miroslave Mirković

Izvor: SirmiumInfo | 30.08.2018 23.04h | Komentara: 0

Sremska Mitrovica – Knjiga prof. dr Miroslave Mirković “Sirmium - Its History from the First Century AD to 582 AD” predstavljena je Mitrovčanima.

Knjigu su objavili Istorijski arhiv "Srem" iz našeg grada i Filozofski fakultet iz Novog Sada. Prva promocija održana je u našem gradu, u Muzeju Srema. Delo prof. dr Miroslave Mirković bavi se periodom od 1. do kraja 6. veka, odnosno od prvih pisanih izvora s kraja 1. veka pre nove ere do 582. Knjiga “Sirmium – Istorija rimskog grada od I do kraja IV veka” koja je objavljena ranijih godina u dva izdanja na srpskom, sada je objavljena i na engleskom jeziku u dopunjenoj verziji.

700-1

Kako je rekla prof. dr Miroslava Mirković, autorka knjige i niza naučnih članaka o Sirmijumu: “Ovo je monografija o gradu, rimski gradovi su imali autonomiju, o gradskoj upravi, funkcionisanju grada i o nekim žalosnim događajima jer on je sredinom V veka porušen i to je bio početak kraja. Grad je opljačakan i porušen, potom se oporavio jer se narod vratio ali posle skoro jednog veka došli su Avari i temeljno porušili grad, naredili stanovništvu da ga napusti, tako da su oni gladni, iznureni trogodišnjom opsadom napustili grad i to je bio kraj Sirmijuma.”

700-2

Pisala je o veoma zanimljivim temama: “Bilo je zadovoljstvo i zanimljivo čitati stare pisce i čitati natpise, što se vrlo često zapostavlja, a imamo ih i ovde u Muzeju Srema, oni veoma mnogo mogu da kažu. Postoji niz pitanja koja su veoma zanimljiva recimo o stanovništvu, vojsci, položaju vojnika, o carevima što svi vole da čuju. Niz okolnosti je doveo više careva u Sirmijum, dva su ovde rođena, za trećeg nismo sasvim sigurni, ali postoji verovatnoća da jeste. Što je još važnije Sirmijum nije na granici, on je bio baza za vreme ratova i tu se car može locirati, imati štab, skupiti vojsku i krenuti u rat na Dunav protiv raznih plemena koja hoće bolji život i nadiru na obrađena rimska polja da pljačkaju. O vojsci dosta može da se sazna, o carevima manje premda ima i tu ima podataka na natpisima, ne mnogo.” dodala je prof. Mirković.

700-3

Prof. dr Miroslava Mirković predavala je Istoriju starog veka i kasnije Rimsku istoriju na Filozofskom fakultetu u Beogradu do 2000. godine. Bavi se istorijom rimskih gradova i provincija, rimskom vojnom, socijalnom i ekonomskom istorijom, a posebno se bavi proučavanjem Sirmijuma.

700-4

Prof. dr Miroslav Vujović, Filozofski fakultet, Beograd prikazao je ovo delo na promociji: “Život profesorice Mirković jeste antička istorija, ali njena ljubav je Sirmium i to se vidi iz mnogobrojnih radova koje je posvetila ovom gradu. Bavi se ovim temama više od 50 godina, od kada je postala deo legendarnog tima pored prof. Grbića i prof. Popovića. Knjiga Sirmium na engleskom jeziku predstavlja i još jedan prodor Mitrovice u svet. Može da se podeli na dva dela, prvi govori o istoriji Sirmijuma, zasnovan na delima antičkih istoričara i na istraživanjima. Veliku vrednost ima i drugi deo - katalog, popis skoro 300 natpisa na latinskom i grčkom jeziku, a ima i hrišćanskih. Zahvaljujući delima profesorice Mirković Sirmium je nezaobilazna tema u arheologiji, ne samo u Srbiji, nego i u svetu.”

Antičku istoriju prof. dr Miroslava Mirković istražuje na projektima Arheološkog centra Filozofskog fakulteta u Beogradu i projektu Berlinske akademije nauka. U stručnoj i naučnoj javnosti veoma su poznate njene knjige “Pozno Rimsko carstvo”, “Rimska država pod carevima u doba Republike”, “Dioklecijan”, “Život i prepiska Svetoga Hijeronima”, a knjiga “Rea Silvia and seven Roman kings” - „Rea Silvija i sedam rimskih kraljeva“ donela je dr Miroslavi Mirković prestižnu nagradu „Milan Budimir“.

700-5

U programu promocije učestvovali su i prof. dr Svetozar Boškov, Filozofski fakultet, Novi Sad, Mirjana Vašut, direktor JP "Urbanizam" i Saša Bugadžija, direktor Muzeja Srema.

700-6

U ime organizatora i suizdavača Dejan Umetić, direktor Istorijskog arhiva "Srem" rekao je: “Imamo bogatu izdavačku delatnost ali nam je bila izuzetna čast da možemo da izdamo ovakvo naučno delo, pogotovu što je vezano za naše podneblje, za istraživanje Sirmijuma. Objavljeno je na engleskm jeziku i nadam se da će koristiti kako našim, tako i stranim naučnicima. Pored toga da napomenem da smo objavili drugo izdanje fotomonografije Grad vredniji od carske kćeri i na srpskom i na engleskom jeziku.”

700-7

U muzičkom delu programa učestvovao je prof. Đorđe Ilijin na klaviru.

700-8